Jak kupić? Kontakt Koszyk 0 Produktów 0,00 PLN     Zarejestruj się
 

22 814 67 62
8.00 - 20.00 od Pn do Pt
9.00 - 17.00 w So

  Kliknij i wyślij
zapytanie

Kup część
wybierz Swój samochód
1
Marka

2
Model

3
Typ

Szukaj
Jesteś tutaj:

Wymiany, zwroty i reklamacje

Na tej stronie staraliśmy się zgromadzić wszelkie niezbędne informacje dotyczące wymiany niepasujących produktów, zwrotu towarów czy reklamacji części, które zostały już zamontowane w pojeździe.

 

Jeżeli zdarzyłoby się, że nie odnaleźli Państwo właściwej i pełnej odpowiedzi na konkretne pytanie związane z wymianą części, jej zwrotem, bądź reklamacją uprzejmie prosimy o kontakt z naszym Działem Reklamacji:

lub .
 

ISTOTNE INFORMACJE – prosimy o zapoznanie się:

W trosce o jakość i przejrzystość naszych procedur wszelkie kontakty z Działem Zwrotów i Reklamacji odbywają się wyłącznie drogą mailową pod adresem: . Nasi pracownicy udzielają informacji o aktualnym statusie zwrotu lub wymiany części, zwrocie środków pieniężnych z tytułu niezrealizowanych zamówień etc.

Kontakt w sprawie zgłaszanych reklamacji możliwy jest wyłącznie drogą mailową pod adresem .

W praktyce warsztatowej stosuje się zasadę, według której każda nowo montowana część powinna być porównana z częścią uprzednio wymontowaną z pojazdu. Sklep nowe-filtry.pl jest sklepem specjalistycznym, dzięki czemu możliwa jest zdalna pomoc Klientowi w doborze pasujących części przy wykorzystaniu danych dostarczonych przez Klienta (marka, model, rocznik, wersja silnikowa, numer nadwozia VIN). Pracownicy sklepu nowe-filtry.pl korzystają z oficjalnych danych i specyfikacji producentów części. Formą naszej działalności jest sprzedaż na odległość – dlatego też nie jesteśmy w stanie fizycznie zweryfikować poprawności doboru części do konkretnego modelu auta.

Jeżeli towar został zakupiony przez Klienta będącego przedsiębiorcą stosuje się ogólne zasady Kodeksu Cywilnego.

 

Zwrot części – rezygnacja z zakupu.

 

Każdy Klient, który dokonał zakupów w naszym sklepie internetowym (wyłączając towary zamówione i odebrane osobiście w punkcie odbioru osobistego w Warszawie) ma prawo do rezygnacji z zakupów i otrzymania zapłaty równej cenie towary.

Towar może zostać zwrócony w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania paczki. Jeżeli Dział Zwrotów i Reklamacji umożliwia warunkowy zwrot towarów po upływie 14 dni od daty otrzymania paczki, zastrzega się możliwość potrącenia części kosztów tytułem obsługi zwrotu.

Zwrot towarów na wymienionych na tej stronie warunkach możliwy jest dzięki przepisom Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827).

Wszelkie koszty przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący, przy czym należy mieć na uwadze, że sklep nowe-filtry.pl nie przyjmuje paczek za pobraniem.

 

Istotne uwagi!

Wymiany niepasujących części lub ich zwroty zostaną przyjęte przez obsługę naszego magazynu, jeżeli zostaną spełnione następujące warunki:

 
  • odsyłanej części nie próbowano montować (brak śladów używania i montażu),
  • towar będzie kompletny, a żaden z elementów składowych nie będzie uszkodzony,
  • zwracana część będzie opakowana w oryginalne, niezniszczone opakowanie (na oryginalnym pudełku nie mogą znaleźć się żadne dodatkowe opisy, naklejki, fragmenty taśmy zabezpieczającej etc.),
  • opakowanie musi znaleźć się w dodatkowym ochronnych pudełku lub kartonie, a zapakowane wewnątrz przedmioty muszą być zabezpieczone przed przemieszczaniem i uszkodzeniem na skutek transportu,
  • wraz z zwracanym towarem w przesyłce powinien znajdować się formularz zwrotu, dostępny do pobrania pod poniższym linkiem.
 

Części elektroniczne i elektryczne klasyfikowane są jako niepodlegające zwrotom.

 

Aby usprawnić proces obsługi zwrotu prosimy o poinformowanie naszego Działu Zwrotów i Reklamacji jeszcze przed nadaniem paczki ze zwracanym towarem.

Kontakt odbywa się poprzez adres mailowy –

 

Prawo zwrotu przysługuje tylko i wyłącznie Konsumentom. Podmiotom prawnym i osobom prowadzącym działalność gospodarczą prawo zwrotu nie przysługuje, jeżeli towar został zakupiony na potrzeby firmy.

 

Odsyłane jako zwrot towary nie będą przyjmowane przez magazyn jeżeli:

  • zostaną wysłane bez dodatkowego zabezpieczenia ochronnego,
  • oryginalne opakowanie zostanie oklejone taśmą, naklejkami, listami przewozowymi lub zostanie opisane,
  • nastąpią zniszczenia towaru lub opakowania w czasie transportu do Klienta.

W ww. wypadkach Klient będzie zobowiązany do pokrycia kosztów transportu w obie strony.

 

Co zrobić, jeżeli zakupione części nie pasują do samochodu?

 

Konsultanci przy doborze części samochodowych korzystają z specjalistycznego oprogramowania, katalogów udostępnianych przez producentów części, numerów fabrycznych oraz numerów nadwozia VIN danego pojazdu. Czasem zdarza się, że w samochodach przeprowadzono modyfikacje fabryczne lub wtórne (np. w trakcie akcji i napraw serwisowych, napraw powypadkowych lub przeróbek tuningowych) – w takich sytuacjach części zamienne rekomendowane przez oryginalne katalogi mogą nie pasować, bądź różnić się od wymontowanych w sposób uniemożliwiający ich poprawny montaż. W takim przypadku Klient powinien skontaktować się z Działem Zwrotów i Reklamacji naszego sklepu i zwrócić zakupiony towar w przeciągu 14 dni od daty otrzymania paczki – nasi pracownicy ponownie zweryfikują poprawność doboru części i wymienią niepasujący towar na właściwy.

 

W jaki sposób złożyć reklamację wady jakościowej?

 

W sklepie nowe-filtry.pl przyjęliśmy dość szczegółową, lecz jednoznaczną procedurę reklamacji towarów.

 

Kolejne kroki procedury reklamacyjnej:

1.       Należy bezwzględnie skontaktować z Działem Zwrotów i Reklamacji za pośrednictwem adresu e-mail: . W zgłoszeniu należy precyzyjnie określić numer części, która podlega reklamacji oraz numer dokumentu potwierdzającego zakup danej części w naszym sklepie.

2.       W sposób szczegółowy i precyzyjny należy wypełnić formularz reklamacji, który dostępny jest do pobrania poniżej. Koniecznie muszą znaleźć się w nim w pieczątki podmiotu, który dokonywał wymiany części.

3.    Wszystkie części dostępne w sklepie nowe-filtry.pl przeznaczone są do montażu w wyspecjalizowanych warsztatach.

4.       Towar przed wysyłką należy odpowiednio zabezpieczyć. Powinien znajdować się on w oryginalnym opakowaniu. Możliwe jest zastosowanie opakowania zastępczego, aczkolwiek musi ono odpowiednio zabezpieczać towar przed uszkodzeniami mogącymi powstać w czasie transportu.

5.       W przesyłce reklamacyjnej muszą znaleźć się: reklamowany towar, wypełniony formularz reklamacji oraz kopia dokumentu, który potwierdza zakup danej części w sklepie nowe-filtry.pl (faktura VAT).

 

Przesyłkę należy wysłać na adres:

Dział Zwrotów i Reklamacji

Nowe-filtry.pl

Ul. Staniewicka 22

03-310 Warszawa

 

-w widocznym miejscu należy zawrzeć dopisek ‘REKLAMACJA JAKOŚCIOWA’.

 

W przesyłce z reklamowanym towarem powinny znaleźć się wszystkie elementy, które znajdują się na jego wyposażeniu. Jeżeli towar jest konfekcjonowany i sprzedawany w kompletach np. wymienionych parami to w paczce reklamacyjnej muszą znaleźć się oba elementy – nawet, jeżeli zgłoszenie reklamacyjne dotyczy tylko jednego z nich.

 

Proces reklamacyjny rozpoczyna się wraz z dniem, w którym towar zostanie dostarczony do Działu Zwrotów i Reklamacji sklepu nowe-filtry.pl, który mieści się w Warszawie.

 

Reklamowany produkt zostanie poddany ekspertyzie pod kątem spełnienia wymogów formalnych. Jeżeli rzeczywiście zaistnieją przesłanki o usterce i nie nastąpiła ona z winy użytkownika towar zostanie przekazany do producenta lub importera, gdzie zespół rzeczoznawców oceni zasadność reklamacji.

 

Termin rozpatrywania reklamacji jest całkowicie niezależny od sklepu nowe-filtry.pl, a uwarunkowany wyłącznie procedurami i decyzjami producenta, bądź importera części. Jeżeli naprawa wymaga dodatkowych ekspertyz lub wymiany ciężko dostępnych części czas rozpatrywania wniosku reklamacyjnego może dodatkowo wydłużyć się o czas potrzebny na realizację tych czynności.

Należy podkreślić, że sposób zakończenia postępowania reklamacyjnego zależy tylko i wyłącznie od gwaranta. W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana – towar może zostać naprawiony lub wymieniony na nowy o takich samych, bądź lepszych parametrach. Jeżeli nie ma możliwości naprawy lub wymiany gwarant zobowiązuje się do zwrotu kosztów zakupu wadliwego produktu.

O zakończeniu postępowania reklamacyjnego Klient informowany jest telefonicznie lub drogą elektroniczną (wiadomość e-mail).

 

Wszelkie uprawnienia przysługujące Klientowi tytułem gwarancji wygasają w sposób automatyczny, gdy:

  • stwierdzone zostaną uszkodzenia mechaniczne produktu,
  • numery seryjne, plomby gwarancyjne, znaki fabryczne zostaną zniszczone lub zatarte, uniemożliwiając tym samym identyfikację produktu,
  • uszkodzenie części powstało podczas zwarcia instalacji elektrycznej,
  • usterka powstała na skutek niewłaściwego montażu (brak dokumentacji potwierdzającej montaż w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym),
  • produkt został użyty niezgodnie z jego przeznaczeniem lub wbrew procedurom określonym przez producenta.
 

Sklep może ubiegać się o zwrot kosztów poniesionych z dostarczeniem towaru do ekspertyzy i samej ekspertyzy, jeżeli usterka zgłoszona przez Klienta nie występuje lub naruszone zostały warunki procedury gwarancyjnej.

 

Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie to sklep jest zobowiązany tylko i wyłącznie do wymiany towaru na nowy lub zwrotów kosztów zakupu, przy czym decyzja należy w tym przypadku do gwaranta.

 

Gwarancja obejmuje wyłącznie wady materiałowe oraz wady technologiczne powstałe w procesie produkcyjnym. Gwarancji nie podlegają elementy, które uległy naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu lub przedwczesnemu zużyciu na skutek uszkodzenia innych podzespołów pojazdu.

 
W skrócie:

Zgłoszenie reklamacyjne zostanie przyjęte tylko i wyłącznie, gdy:

fakt wysyłki towaru, który Klient chce reklamować zostanie uprzednio zgłoszony poprzez e-mail: ,

do Działu Reklamacji i Zwrotów zostanie dostarczony reklamowany towar wraz z dowodem zakupu oraz poprawnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym, który można pobrać na tej stronie.

 

Co zrobić, jeżeli towar znajdujący się w przesyłce został uszkodzony w transporcie?

 

Podczas odbierania przesyłki od kuriera należy sprawdzić czy opakowanie transportowe nie uległo uszkodzeniu. Jeżeli Klient stwierdzi, że taśmy (plomby) są zerwane, paczka była otwierana lub nosi ślady innych uszkodzeń należy odmówić przyjęcia takiej przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkodowy. Następnie o zaistniałej sytuacji należy poinformować Dział Obsługi Klienta sklepu nowe-filtry.pl.

 

Należy podkreślić, że protokół szkodowy jest jedynym dokumentem, który umożliwia potwierdzenie zasadności reklamacji.

Dodatkowo warto zrobić dokumentację fotograficzną uszkodzonej paczki – zdjęcia mogą być niezwykle przydatne przy wyjaśnianiu zaistniałej sytuacji.

Powoływanie się na uszkodzenia powstałe w czasie transportu podczas reklamacji staje się bezzasadne i nie podlega jakiejkolwiek odpowiedzialności odszkodowawczej, jeżeli Klient nie poprosił o sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera.

 

Pliki do pobrania:

 

Formularz zwrotu części (format *.pdf)

Formularz zwrotu części (format *.doc)

 

Ostatnio komentowane


dobry filter. moge polecic raczej, wczesniej auto sie mocno krzstusiło, po wymianie problem...

WSC 

hmmm... nieco luszczy sie lakier na tym filtrze, ale przeciez nie ma to zadnego znaczenia jezeli...

Tomek_speed 

Od lat jezdze Toyotami, cenie sobie japoniskie samochody i dlatego kupuje do nnich tylko dedykowane...

Kaktus japan 

Polecano mi ten filtr jako jeden z najlepszych filtrów do japońców, nie odbiegający jakoscia od...

Kwazar 
Obsługujemy
płatności
platnosci

Filtry samochodowe w sklepie iParts.pl