Każdy kierowca prędzej czy później pragnie poczuć więcej koni mechanicznych. Skutecznym i zarazem jednym z najtańszych sposobów wzmocnienia jednostki napędowej jest założenie stożkowego filtra powietrza.
Budowa filtra stożkowego
Tajemnica tkwi w budowie stożkowego filtra powietrza. W zwykłych filtrach samochodowych wkład jest z reguły papierowy. W filtrach stożkowych wkład jest z kolei najczęściej bawełniany i do tego zostaje odpowiednio nawilżony specjalnym olejem, który w dużym stopniu uławia przepływ powietrza. Filtr został ponadto dodatkowo wzmocniony przy pomocy stalowej siatki.
Filtr stożkowy – zalety
Użycie stożkowego filtra powietrza to jeden ze sposobów mechanicznego tuningu jednostki napędowej. Pozwala na zmaksymalizowanie ilości powietrza, które dociera do silnika, co jednocześnie ma wpływ na zwiększenie jego mocy. Kształt i budowa filtra stożkowego to gwarancja, że przez filtr będzie przepływać więcej powietrza.
Niezaprzeczalnym plusem instalacji stożkowego filtra powietrza jest więc nieznaczny wzrost mocy silnika – około pięciu proc. pierwotnej wartości jednostki napędowej. Ponadto za zaletę należy uznać fakt, że silnik brzmi bardziej rasowo i przyjemnie dla ucha – oczywiście na skutek zastosowania filtra stożkowego.
Czy warto stosować filtr stożkowy?
Stożkowe filtry powietrza to idealne rozwiązanie dla każdego kierowcy, który chce lekko poprawić parametry jednostki napędowej i ułatwić silnikowi oddech – oczywiście bez zbędnych zmian całego układu dolotowego. Ponadto filtry stożkowe charakteryzuje większy poziom filtracji, czyli silnik będzie po prostu zdrowszy przez dłuższy czas.